Menu

Vyhledávání

Uživatel

Kategorie: JAWA

JAWA 250 Duplex blok

V roce 1939 JAWA představila novou koncepci osvědčené 250-tky. Motocykl si okamžitě získal pozornost motoristické veřejnosti...

V roce 1939 JAWA představila novou koncepci osvědčené 250-tky. Motocykl si okamžitě získal pozornost motoristické veřejnosti.  Motor vycházel z osvědčené konstrukce s plochým pístem a protisměrným výplachem. Bohaté žebrování zajišťovalo dokonalé chlazení. Převodovka byla čtyřrychlostní s automatickým nožním řazením. Nejvýznamnější konstrukčním prvkem bylo uspořádání rychlostního skříně a motoru do takzvaného duplex-bloku. Jawa tak využila výhod konstrukce s oddělenou rychlostní skříní a motoru, ale také výhod  monobloku. Primární náhon je realizován tichým dvojitým řetězovým převodem v olejové lázni. Kryt primárního řetězu je leštěný a je odlitý z hydronaliové slitiny hliníku. Karburátor je dvoupákový, nádrž je opatřená gumovými nákolenicemi. Zadní kolo má výsuvnou osu pro usnadnění výměny kola. Pneumatiky mají zvětšený průměr 3,25 x 19“. Motocykl je vybaven účinnými vnitřními expanzními brzdami. To je výčet hlavních odlišností nové koncepce 250-tky. Bohužel nastupující válka zastavila slibný vývoj, a tak se všechny získané zkušenosti a vylepšení promítly až  na modelu Jawa Pérák. Dnes patří Jawa Duplex-Blok k poměrně vzácným exponátům, protože počet vyrobených kusů nepřesáhl jeden  tisíc. Náš exemplář byl kompletně zrenovován a nese výrobní číslo 235.

Technické údaje /převzato/: Dvoutaktní jednoválcový motor o objemu 246 cm³ (ø 68x67,5) o výkonu 6,6 kW (9 PS), karburátor  Grätzin. Čtyřstupňová automatická převodovka s automatickým nožním řazením, primární a sekundární převod válečkovým řetězem, lisovaný rám z ocelového plechu, přední pérování centrální pružinou, zadní pérování na pevném rámu, řízení s tlumičem kmitů, palivová nádrž měla objem 10 litrů směsi benzínu a oleje (20:1). Motocykl vážil 115 kg a dosahoval nejvyšší rychlosti 95-100 km/h při průměrné spotřebě 3-4 l/100 km.

Fotografie po renovaci:

print Formát pro tisk

Komentáře rss


Nebyly přidány žádné komentáře.