Menu

Vyhledávání

Uživatel

Kategorie: AERO

AERO 30 - 4 místný kabriolet (1937)

Populární vůz 30-40 let se vyráběl v provedení limuzína a kabriolet (dvou, čtyř a pětimístný). Autorem vozu byl údajně pan Kolínský (kovář z ČKD)...

Populární vůz 30-40 let se vyráběl v provedení limuzína a kabriolet (dvou, čtyř a pětimístný). Autorem vozu byl údajně pan Kolínský (kovář z ČKD), který vůz společně s panem Baškem představili panu Kabešovi z Aera. S ohledem na rekordní dobu, po kterou byl vyráběn 1934-1947 (což svědčí o nadčasové koncepci, elegantním designu, a vysoké kvalitě), se na trhu objevila celá řada modifikací. Mezi nejvýraznější řady, patří vozy vyráběné v letech 1934-1935 se svislými štěrbinovými větracími otvory, vozy vyráběné v roce 1936 byly vybaveny čtyřmi větracími klapkami, a vozy produkované v letech 1937-1938 byly vybaveny pouze klapkami dvěmi. Od roku 1939 se na designu vozu Aero 30 výrazně podílel pan Sodomka z Vysokého Mýta. Celkem bylo vyrobeno 7780 vozů. Náš vůz byl vyroben v roce 1937, a jeho renovace bude ukončena v roce 2005.

Technické údaje /převzato/: Karoserie čtyřmístná (2+2), dvoudveřová, roadster. Motor je dvoudobý, vodou chlazený řadový benzinový dvouválec s bateriovým zapalováním (6V) o objemu 998 cm³, (ø 85x88), karburace Amal nebo Solex. Výkon motoru byl 30HP/ 22 kW/3200 ot./min. Chlazení bylo v sériovém provedení samooběžné (termosifonové), bez čerpadla. Převodovka třístupňová se zpětným chodem bez synchronizace (ta se objevila u několika málo posledních kusů) je umístěna v motorovém prostoru. Celková váha vozu je 850-950kg s nádrží o objemu 45 litrů. Vůz dosahoval maximální rychlosti 100 km/h při průměrné spotřebě 10,5 litrů benzínu na 100km. Spotřeba oleje činila 0,5l na 10 l benzínu.

Fotogalerie průběhu renovace:

Fotogalerie po renovaci renovace:


print Formát pro tisk

Komentáře rss


Nebyly přidány žádné komentáře.