Menu

Vyhledávání

Uživatel

< návrat zpět

AERO rss

Ing. Novotný představil první vůz Aero (Aero 500 – "cinkáč") 7. května 1929. Továrna Aero převzala výrobu od firmy "KOŠÁŘ", původní vozy ENKA však byly zcela koncepčně předělány. Původní vůz Aero 500 prodělal při své výrobě řadu modernizací (přední náprava, přechod k dvouválcovému motoru, atd.), a díky velkému úspěchu byly postupně světu představovány inovace v podobě vozu Aero 662, Aero 750 (pro závodní účely), Aero 1000.

Výrazným mezníkem bylo představení vozů Aero 30, v roce 1934, s předním náhonem, volantem vlevo a nejnižším těžištěm na českém trhu. Obchodní úspěch tohoto vozu ovlivnil i pana Františka Janečka, který začal zanedlouho vyrábět lidové auto pod značkou JAWA. V roce 1937 továrna AERO představila model Aero 50, s "dvou-litrovým" motorem, v té době nejvýkonnějším agregátem na trhu. Po válce se továrna začala profilovat v leteckém průmyslu. Přesto se vozy Aero s přezdívkou "Cinkáč" nesmazatelně zapsaly do historie automobilového průmyslu v Čechách.


AERO 30 - 4 místný kabriolet (1937)

Populární vůz 30-40 let se vyráběl v provedení limuzína a kabriolet (dvou, čtyř a pětimístný). Autorem vozu byl údajně pan Kolínský (kovář z ČKD)...

Autor: Root  •  Vydáno: 31.10.2010 18:29  •  Přečteno: 8391x  •  Komentářů: 0