Populární vůz 30-40 let se vyráběl v provedení limuzína a
kabriolet (dvou, čtyř a pětimístný). Autorem vozu byl údajně pan Kolínský
(kovář z ČKD), který vůz společně s panem Baškem představili panu Kabešovi
z Aera. S ohledem na rekordní dobu, po kterou byl vyráběn 1934-1947 (což
svědčí o nadčasové koncepci, elegantním designu, a vysoké kvalitě), se na trhu
objevila celá řada modifikací. Mezi nejvýraznější řady, patří vozy vyráběné v
letech 1934-1935 se svislými štěrbinovými větracími otvory, vozy vyráběné v
roce 1936 byly vybaveny čtyřmi větracími klapkami, a vozy produkované v letech
1937-1938 byly vybaveny pouze klapkami dvěmi. Od roku 1939 se na designu
vozu Aero 30 výrazně podílel pan Sodomka z Vysokého Mýta. Celkem bylo vyrobeno
7780 vozů. Náš vůz byl vyroben v roce 1937, a jeho renovace bude ukončena v
roce 2005.
Technické údaje /převzato/: Karoserie čtyřmístná (2+2),
dvoudveřová, roadster. Motor je dvoudobý, vodou chlazený řadový benzinový
dvouválec s bateriovým zapalováním (6V) o objemu 998 cm³, (ø 85x88),
karburace Amal nebo Solex. Výkon motoru byl 30HP/ 22 kW/3200 ot./min. Chlazení
bylo v sériovém provedení samooběžné (termosifonové), bez čerpadla. Převodovka
třístupňová se zpětným chodem bez synchronizace (ta se objevila u několika málo
posledních kusů) je umístěna v motorovém prostoru. Celková váha vozu je
850-950kg s nádrží o objemu 45 litrů. Vůz dosahoval maximální
rychlosti 100 km/h při průměrné spotřebě 10,5 litrů benzínu na 100km.
Spotřeba oleje činila 0,5l na 10 l benzínu.
Fotogalerie průběhu renovace:
Fotogalerie po renovaci renovace: