Menu

Vyhledávání

Uživatel

< návrat zpět

TATRA rss

Počátky továrny Tatra Kopřivnice se datují do let 1890, kdy byla zahájena výroba kočárů a briček originální konstrukce pod vedením Ignáce Šustala. Díky rozvoji železniční dopravy se Tatra dokonce věnovala výrobě nákladních vagónů, ale klíčovým mezníkem byl rok 1897, kdy byl vyroben první automobil ve střední Evropě "Präsident". Neuplynul ani rok, a továrna Tatra přišla na trh se svým prvním nákladním automobilem.

Velkou zásluhu na rozvoji této značky měl konstruktér Hans Ledwinka, který v roce 1923 představil revoluční konstrukci vozu Tatra 11, která se v podstatě využívá dodnes. Následovaly vozy T12, T52, T57 a T75. V roce 1934, kdy byla oficiálně zaregistrována značka Tatra, byl představen světu první aerodynamický vůz Tatra s označením T77. Nástupcem byla Tatra 87, jeden z nejvíce ceněných vozů české produkce, T97, později po druhé světové válce pak Tatraplán, Tatra 603, Tatra 613 a Tatra 700. Poslední 4 zmiňované typy byly poznamenány komunistickým režimem, který je využíval jako vládní vozy, ale dnes s odstupem času je objektivně nutno uznat, že se jedná o konstrukční a designové unikáty v celosvětovém měřítku.

V roce 1998 byla výroba osobních automobilů ukončena, a továrna se soustředí jen na výrobu nákladních vozidel, které výrobní produkci vévodí již od roku 1942. Mezi nejslavnější typy patří T 111, Tatra 138, Tatra 813, Tatra 148, a Tatra 815.


TATRA 57

Automobil Tatra 57 vychází z osvědčeného podvozku TATRA (T12), kde nosná část vozu je tvořena motorem, převodovou skříní, spojovací rourou, a skříní zadní nápravy...

Autor: Vít Kuchař  •  Vydáno: 17.2.2011 18:56  •  Přečteno: 60675x  •  Komentářů: 0