Velkou zásluhu na rozvoji této značky měl konstruktér Hans Ledwinka, který v roce 1923 představil revoluční konstrukci vozu Tatra 11, která se v podstatě využívá dodnes. Následovaly vozy T12, T52, T57 a T75. V roce 1934, kdy byla oficiálně zaregistrována značka Tatra, byl představen světu první aerodynamický vůz Tatra s označením T77. Nástupcem byla Tatra 87, jeden z nejvíce ceněných vozů české produkce, T97, později po druhé světové válce pak Tatraplán, Tatra 603, Tatra 613 a Tatra 700. Poslední 4 zmiňované typy byly poznamenány komunistickým režimem, který je využíval jako vládní vozy, ale dnes s odstupem času je objektivně nutno uznat, že se jedná o konstrukční a designové unikáty v celosvětovém měřítku.
V roce 1998 byla výroba osobních automobilů ukončena, a továrna se soustředí jen na výrobu nákladních vozidel, které výrobní produkci vévodí již od roku 1942. Mezi nejslavnější typy patří T 111, Tatra 138, Tatra 813, Tatra 148, a Tatra 815.