Menu

Vyhledávání

Uživatel

Kategorie: TATRA

TATRA 57

Automobil Tatra 57 vychází z osvědčeného podvozku TATRA (T12), kde nosná část vozu je tvořena motorem, převodovou skříní, spojovací rourou, a skříní zadní nápravy...

Automobil Tatra 57 vychází z osvědčeného podvozku TATRA (T12), kde nosná část vozu je tvořena motorem, převodovou skříní, spojovací rourou, a skříní zadní nápravy. Vpředu i vzadu jsou umístěny výkyvné polonápravy, tak aby vůz vyžadoval minimum údržby, a byl spolehlivý na nekvalitních cestách. Motor je čtyřtaktní čtyřválec, vzduchem chlazený, s válci umístěnými proti sobě. Chlazení zajišťoval vysokotlaký ventilátor umístěný v předu na klikové hřídeli. Ventilový rozvod je OHV, ventily jsou ovládány vačkovou hřídelí v olejové lázni za pomoci rozvodných tyček a horních ventilových vahadel. Kliková hřídel vozu je dvakrát zalomená s tím, že zalomení jsou proti sobě posunuta o 180 stupňů. Spojka je suchá, jednolamelová, vůz je vybaven čtyřstupňovou převodovkou. Odpružení Tatry 57 je realizováno pomocí listových per, řízení je hřebenové.

Původní "čistá" Tatra 57 ještě nese prvky legendární "Žehličky" s rezervou umístěnou na kufru automobilu. Tatra 57A už disponovala modernějším zaobleným designem s přední chromovanou mřížkou. Rezerva byla stále umístěna zvenku, přístup do kufrů byl stejně jako u typu T 57 zevnitř. Karoserie Tatra 57B byla velice podobná T 57A, její rozměry byly však větší, přístup do kufru byl již zvenčí s rezervou umístěnou horizontálně v šuplíku zavazadlového prostoru. Karoserii Tatry 57 tvoří dřevěná kostra z bukového nebo dubového dřeva potažená plechem.

Technické údaje: Tatra 57 se vyráběla v provedení limuzína, 4 místné kabrio a polokabrio, a také dvoumístné sportovní kabrio. Náš vůz je v provedení čtyřmístmé polokabrio, byl vyroben v roce 1932-34, a byl renovován v roce 1998. Vůz je vybaven čtyřválcovým motorem o objemu 1155 cm³ s kompresním poměrem 1 : 4,9, a dosahuje výkonu 18 KS při 3000 otáčkách za minutu. Maximální rychlost je 80 km/hod.

Fotogalerie po renovaci:

print Formát pro tisk

Komentáře rss


Nebyly přidány žádné komentáře.