Menu

Vyhledávání

Uživatel

Kategorie: JAWA

JAWA Viliers 175

Jawa Viliers se stala obchodním trhákem Janečkova výrobního závodu. Po neúspěchu s prvním modelem Jawa Rumpál 500 OHV s nastupující hospodářskou krizí potřebovala JAWA...

Jawa Viliers se stala obchodním trhákem Janečkova výrobního závodu. Po neúspěchu s prvním modelem Jawa Rumpál 500 OHV s nastupující hospodářskou krizí potřebovala JAWA nabídnout levný a výkonný lidový motocykl. A právě tím se Jawa Viliers stala. Když v roce 1932 opustila brány závodu, v té době ještě s díly anglické firmy Viliers, ani pan Janeček nevěřil, co tento motocykl na trhu způsobí. Sportovní design, křiklavě červený lak a charakteristický zvuk proměnily JAWU v lídra motocyklového trhu 30-let. A nutno přiznat, že sportovní výsledky na sebe nedaly dlouho čekat. Vliv konstruktéra, pana Patchetta, byl patrný ve všech následujících modelech JAWY. V budoucnu prodělala Jawa 175 velký technický vývoj, zlepšilo se chlazení motoru, spojka a Jawa 175 dostala novou nádrž, čímž skončila v Čechách éra podrámových motocyklů. Ve výrobním programu vydržela až do okupace v roce 1939 a bylo vyrobeno 27.535ks těchto legendárních motocyklů.

Technické údaje /převzato/: Tříkanálový dvoutaktní jednoválcový motor o objemu 172,6 cm³ (ø 57,2x67), výkon 3,6 kW (5,5 PS) při 3 750 ot. za min. a kompresní poměr 6,7:1, karburátor Viliers. Píst měl deflektor. Magnetogenerátor Villiers 15W byl zabudován v setrvačníku. Třístupňová převodovka s jednokotoučovou suchou spojkou se obsluhovala ruční pákou, která vedla přímo ze skříně. Rám byl vlastní konstrukce z lisovaného plechu stejně jako kyvná páková vidlice odpružená jednou vinutou pružinou. Palivová nádrž v rámu měla kapacitu 10,5 litrů benzínu míchaného s olejem v poměru 25:1. Hmotnost byla původně jen 70 kg (později 82kg), rozměr pneumatik byl u prvních typů 2,75x25. Motocykl dosahoval nejvyšší rychlosti 70-80 km/h při spotřebě 3 až 3,5 litrů na 100 km.

Fotografie před renovací:

Fotografie průběhu renovace:

Fotografie před koncem renovace:

print Formát pro tisk

Komentáře rss


Nebyly přidány žádné komentáře.