Základním kamenem této značky byla továrna Laurin&Klement v Mladé Boleslavi. Tato továrna (1899-1908) byla průkopníkem ve světě motocyklů a automobilů, vyráběla vlastní motory jednoválce, vidlicové dvouválce a řadové čtyřválce. První motocykly měly motor umístěný nad předním kolem, později byla koncepce upravena do podoby, kterou známe dnes. Některé výrobky nesly také značku Republic a Slávia. Později se továrna Škoda soustředila převážně na automobilovou výrobu.
ŠKODA
Jako jedna z mála přežila nástrahy druhé světové války a socialistického plánování a udržela si věhlas až do 90.let minulého století, kdy se stala součástí úspěšného koncernu VW. Z desítek vyráběných modelů automobilů patří mezi nejznámější typy Laurin&Klement SG, vozy Škoda 420, Škoda 110 Phaeton, Škoda R4, Škoda Rapid, Škoda Tudor, Škoda 440 "Spartak" a Škoda Felicia - roadster. Některé úspěšné modely si své označení zopakovaly i v novém kabátě, jako vozy Rapid, Felicia, Octavia.
ŠKODA 110R
Sportovní kupé 70-let. Vyrábělo se až do roku 1980 v závodě Kvasiny (karoserie), vyrobeno bylo 56902 kusů. Konstrukčně automobil vycházel z typů... |
Tento vůz je předchůdcem Škody Felicia, asi nejkrásnějšího a nejpopulárnějšího poválečného vozu v barvách této značky. Škoda 450 se od Škody Felicia... |