Menu

Vyhledávání

Uživatel

< návrat zpět

ŠKODA rss

Základním kamenem této značky byla továrna Laurin&Klement v Mladé Boleslavi. Tato továrna (1899-1908) byla průkopníkem ve světě motocyklů a automobilů, vyráběla vlastní motory jednoválce, vidlicové dvouválce a řadové čtyřválce. První motocykly měly motor umístěný nad předním kolem, později byla koncepce upravena do podoby, kterou známe dnes. Některé výrobky nesly také značku Republic a Slávia. Později se továrna Škoda soustředila převážně na automobilovou výrobu.

Jako jedna z mála přežila nástrahy druhé světové války a socialistického plánování a udržela si věhlas až do 90.let minulého století, kdy se stala součástí úspěšného koncernu VW. Z desítek vyráběných modelů automobilů patří mezi nejznámější typy Laurin&Klement SG, vozy Škoda 420, Škoda 110 Phaeton, Škoda R4, Škoda Rapid, Škoda Tudor, Škoda 440 "Spartak" a Škoda Felicia - roadster. Některé úspěšné modely si své označení zopakovaly i v novém kabátě, jako vozy Rapid, Felicia, Octavia.


ŠKODA 110R

Sportovní kupé 70-let. Vyrábělo se až do roku 1980 v závodě Kvasiny (karoserie), vyrobeno bylo 56902 kusů. Konstrukčně automobil vycházel z typů...

Autor: Vít Kuchař  •  Vydáno: 17.2.2011 18:50  •  Přečteno: 6615x  •  Komentářů: 0

ŠKODA 450

Tento vůz je předchůdcem Škody Felicia, asi nejkrásnějšího a nejpopulárnějšího poválečného vozu v barvách této značky. Škoda 450 se od Škody Felicia...

Autor: Vít Kuchař  •  Vydáno: 17.2.2011 18:44  •  Přečteno: 7855x  •  Komentářů: 0