Značka Praga se proslavila především coby výrobce automobilů. Továrna vznikla sloučením První Českomoravské Továrny a firmy Ringhoffer, první vozy pod značkou PRAGA (Praga 01, Praga 02) se na trhu poprvé objevily v roce 1909. První úspěchy této automobilky však přišly až v roce 1911 zásluhou konstruktéra Ing. Františka Kece v podobě vozu Praga Mignon(1911), Praga Grand(1912). Následovala legendární Alfa, která se vyráběla od roku 1913 do roku 1942, a do začátku druhé světové války spatřily světlo světa ještě vozy Praga Piccolo, Baby a Lady. Velice úspěšná byla také výroba nákladních automobilů(Praga N, Praga RN) a autobusů (Praga AN, Praga NDO). Všechny vozy vynikaly vysokou provozní spolehlivostí, jednoduchou obsluhou, a snadnou údržbou. Na druhou stranu je třeba podotknout, že se konstruktéři Pragy drželi osvědčených řešení, a příliš neexperimentovali. Po druhé světové válce továrna vyráběla již jen nákladní automobily typu RN, později pak V3S.
Naše muzeum se ale více než o automobilovou produkci zajímá o výrobu motocyklů Praga. V roce 1929 automobilka převzala výrobů motocyklů BD navrženou panem J.F.Kochem. Motocykl byl konstruován pro potřeby armády, bohužel jednoválec 500cm³ DOHC se díky své složitosti v armádě příliš neosvědčil a hospodářská krize neumožňovala výrazný potenciál prodeje civilních verzí. Proto se v roce 1932 objevil na trhu motocykl Praga 350 s lisovaným rámem a kardanovým hřídelem. Také tento tah se ukázal jako neúspěšný a v roce 1933 továrna PRAGA výrobů motocyklů ukončila. Přes krátké fungování této značky na českém motocyklovém trhu zanechaly tyto motocykly nesmazatelnou stopu a svým designem patří mezi skvosty české motocyklové produkce.