Pro srovnání úrovně našich předválečných motocyklů se
zahraničními stroji té doby, jsme do sbírky umístili také unikátní
motocykl Puch 200 s dvoupístovým motorem, vyráběný v letech 1937 až 1938 (model
se lišil chromovanou nádrží). Narozdíl od Anglie s nepřebernou plejádou značek,
typů a konstrukcí, a vedle Německa, kde válečný průmysl podporoval vývoj všech
odvětví, motocykly nevyjímaje, vypadá rakouská produkce motocyklů PUCH trochu
legračně. Je nutné uznat, že československé motocykly té doby (ČZ, JAWA)
podobné kubatury předčí motocykl PUCH téměř ve všem. Škoda, že dnes už značka
JAWA v oblasti motorů se značkou PUCH důstojně soupeřit nemůže. Motocykl při
jízdě trochu plave, ale svezení na takovém stroji je určitě zajímavá
zkušenost.
Technické údaje /převzato/: Dvoupístový motor s karburátorem PUCH200
o obsahu 198cm³ (ø 2x45x62,8), kompresní poměr 5,0:1, výkon 5,8 PS
při 4000 otáčkách za minutu, třístupňová převodovka s ručním řazením, nádrž na
8,5l paliva. Motocykl vážil 102 kg a dosahoval maximální rychlosti 78 km/h
(65–70km se spolujezdcem) při průměrné spotřebě 3,2 litrů/100km(3,5-3,7l
se spolujezdcem).
Fotogalerie před renovací:
Fotogalerie po renovaci:
Autor: Vít Kuchař
Vydáno: 17.2.2011 18:37
Přečteno: 12475x
Hodnocení: 2 (hodnoceno 11x)
|
Vaše hodnocení:
|
Formát pro tisk
Komentáře
Nebyly přidány žádné komentáře.