Zdroj: http://www.ciz.cz/index.php?a=7  •  Vydáno: 1.11.2010 18:12  •  Autor: Vít Kuchař

FERRARI 246 GT DINO

Enzo Ferrari vytvořil tento vůz na památku svého syna, který zemřel v roce 1956 na onemocnění ledvin. Automobil vycházel ze svého předchůdce...

Enzo Ferrari vytvořil tento vůz na památku svého syna, který  zemřel v roce 1956 na onemocnění ledvin. Automobil vycházel ze svého předchůdce  modelu Dino 206 GT.  Právě mladý Dino, syn Eza Ferrari, byl průkopníkem automobilů s šestiválcovými motory umístěnými uprostřed vozu. Motor o obsahu 2418 cm3 vychází z koncepce závodních motorů pro Formuli 2 a stal se také pohonnou jednotkou legendárního stroje Lancia Stratos.  Díky umístění motoru do středu vozu docílili konstruktéři vynikaného chováni automobilu (jako známe u motokár), navíc díky tomuto konstrukčnímu prvku model Dino 246 GT oplývá nebývale velkým kufrem. Karoserii navrhoval kdo jiný než  Pinin Farina, což z toho vozu dělá sběratelský skvost. Rozhodně patří k tomu nejlepšímu, co Pinin Farina navrhnul, a ve své době byl tento vůz považován za vrchol automobilového designu.

Sportovní vůz  246 GT Dino byl  mimořádně úspěšným modelem, a řadí se mezi zlomové modely v historii značky Ferrari. Celkem bylo vyrobeno 2487 kusů ( série-L v letech 1969-70 v počtu 357ks, série-M v letech 1970-1971 v počtu kusů 506, série-G v letech 1971-1974 v počtu 1624 ks). V této době tyto vozy  majitel firmy Enzo Ferrari  zakázal prodávat pod názvem Ferrari, a pro tyto účely byla vytvořena značka Dino. V letech 1972-1974 pak bylo vyrobeno ještě 1274ks verzí GTS Targa.

Svezení v tomto voze je opravdovým zážitkem. Čtveřice výfuků zajišťuje nádherný zvuk připomínající klasické dvanáctiválce Ferrari. Vůz není přehnaně tvrdý, výborně sedí, je velice pohodlný pro posádku,  a  přesto, že se jedná o veterán, nedá na silnici šanci většině moderních vozů. Náš vůz pochází z Itálie, viz. kopie technického průkazu. V roce 1995 byl vůz citlivě zrestaurován při zachování maximální možné míry původního stavu. V současné době je vůz zapůjčen v partnerském muzeu.



Technické údaje /převzato/: Karoserie: dvoudvéřové dvoumístné kupé s karoserií Pininfarina, série –m, výrobní číslo 01186. Motor: Vidlicový šestiválec  s rozvodem DOHC uprostřed před zadní nápravou, objem 2418 cm³, vrtání 92,5 mm a zdvih 60 mm, komprese 9,0, výkon: 144 kW (195 koní) při 7600 ot/min, (náš originální technický průkaz udává 191 koní). Převodovka: pětistupňová, hmotost: 1080 kg, maximální rychlost: 236-245 km/h, zrychlení z 0 na 100km/h: 7,5 s

Fotografie aktuálního stavu vozu: