Zdroj: http://www.ciz.cz/index.php?a=21  •  Vydáno: 17.2.2011 19:08  •  Autor: Vít Kuchař

INDIAN FOUR

Motocykly Indian jsou bezesporu nepřeklenutelnými motocykly v každé veteránské sbírce, a není moc podobných značek, které by vyzařovaly tak osobitý a originální ráz, jako právě tyto americké stroje...

Motocykly Indian jsou bezesporu nepřeklenutelnými motocykly v každé veteránské sbírce, a není moc podobných značek, které by vyzařovaly tak osobitý a originální ráz, jako právě  tyto americké stroje. A není to jen původní červená barva, ale hlavně pohodlná a přitom sportovní koncepce celého motocyklu, a samozřejmě motory o objemech, které jsou typické spíše pro automobily té doby. Tohle všechno dnes staví značku Indian do síně slávy motoristické historie.

Náš motocykl Indian Four modelové řády 1929  zatím čeká na svou kompletaci.   Pohled na řadový čtyřválec o objemu bezmála 1 300 cm³ je opravdu úchvatný. Pětkrát uložená kliková hřídel působí také velice výmluvně. Zvuk motoru  připomíná spíše automobilový motor, a každý, kdo měl šanci tento motocykl osedlat, musí ocenit jeho kultivovaný chod. Ve srovnání s českou produkcí je nutné vyzdvihnout robustnost a kvalitu rámu, vynikající dílenské zpracování, a také nadčasové ergonomické parametry tohoto motocyklu.

Technické údaje /převzato/: Řadový vzduchem chlazený čtyřválec s objemem 1 265 cm³ (ø 69.5x82,5) o výkonu 25k (typ Sport dosahoval výkonu 37k) při 4000 ot. za min. Třístupňová převodovka s ručním řazením tvoří s motorem jeden blok. Palivová nádrž měla objem 10l. Motocykl vážil 230-240 kg a dosahoval nejvyšší rychlosti 140 km/h (verze Sport 147 km/h) při průměrné spotřebě 5 l/100 km.