Zdroj: http://www.ciz.cz/index.php?a=19  •  Vydáno: 17.2.2011 18:50  •  Autor: Vít Kuchař

ŠKODA 110R

Sportovní kupé 70-let. Vyrábělo se až do roku 1980 v závodě Kvasiny (karoserie), vyrobeno bylo 56902 kusů. Konstrukčně automobil vycházel z typů...

Sportovní kupé 70-let. Vyrábělo se až do roku 1980 v závodě Kvasiny (karoserie), vyrobeno bylo 56902 kusů. Konstrukčně automobil vycházel z typů Škoda 100 a Škoda 110 l. Dodnes je tento vůz velice populární, a to jak pro tuningové přestavby, tak také mezi veteránisty. Vůz prodělal v průběhu výroby několik úprav, převážně v oblasti designu. Naše R-ko je zvláštní pravostranným řízením a bylo uvedeno do provozu až v roce 1981. (Do té doby stálo v závodě Kvasiny jako vrácený vůz z exportu do Anglie – takže Anglii opravdu vidělo.) Auto je v provozuschopném stavu, na profesionální renovaci zatím čeká.

Technické údaje /převzato/: Karoserie čtyřmístná (2+2), dvoudveřová, kupé. Motor je čtyřdobý, vodou chlazený, benzínový, karburátorový s ventilovým rozvodem OHV a s bateriovým zapalováním o objemu 1107 cm³, (ø 72x68), stupeň komprese 9.5, s výkonem 38.35 kW(52K) při 4650 otáčkách za minutu. Maximální točivý moment 86Nm při 3500 otáčkách za minutu, s dvoustupňovým karburátorem. Převodovka je čtyřstupňová se zpětným chodem a je umístěna v bloku motoru. Celková váha vozu je 1200kg (pohotovostní váha 880kg) s nádrží o objemu 30litrů. Vůz dosahoval maximální rychlosti 140 km/h při průměrné spotřebě 9 litrů/100km.

Fotogalerie průběhu renovace:

Fotogalerie po renovaci: