Tento vůz je předchůdcem Škody Felicia, asi nejkrásnějšího
a nejpopulárnějšího poválečného vozu v barvách této značky. Škoda 450 se od
Škody Felicia, mimo drobných detailů, liší především přední nápravou s listovým
pérem. Vozy Š450 se vyráběly v závodě Kvasiny, konstrukčně vycházely z typů
Š440 a Š445-Spartak. Automobilů Š450 bylo vyrobeno v letech 1957-1959 1010
ks(výroba Š450 nabíhala v průběhu roku 1958, vůz byl světu představen jako Š440
roadster), Škoda Felicia se pak vyráběla až do roku 1964 a výrobní linky
opustilo 14 863ks. Dodnes je v registru vozidel přes 2000 vozů Škoda 450 a
Škoda Felicia, na srazech je vidět také nemálo vozů ze zahraničí.
Renovace byla provedena v roce 2005. Pro zvýšení atraktity
vozu byl použit nepůvodní odstín čalounění a chromované prvky v prostoru
motoru. Při renovaci však byly zachovány všechny konstrukční prvky dle původní
specifikace a všechny neoriginální úpravy jsou vratné.
Technické údaje /převzato/: Karoserie čtyřmístná, dvoudveřová, roadster.
Čtyřdobý, zážehový, kapalinou chlazený řadový čtyřválec o objemu 1089 cm³,
(ø 68x75), stupeň komprese 8.4, o výkonu 36,8 kW(50K) při 5500 otáčkách za
minutu. Maximální točivý moment 74,5Nm při 3500 otáčkách za minutu, dvojitá
karburace JIKOV 32SOPb. Převodovka je čtyřstupňová se zpětným chodem a je
umístěna v bloku motoru. Celková váha vozu je 1230kg (pohotovostní váha 900kg)
s nádrží o objemu 30litrů. Vůz dosahoval maximální rychlosti 128 km/h při
průměrné spotřebě 9 litrů/100km.
Fotogalerie před renovací:
Fotogalerie průběhu renovace:
Fotogalerie po renovaci: