Zdroj: http://www.ciz.cz/index.php?a=15  •  Vydáno: 17.2.2011 18:21  •  Autor: Vít Kuchař

PRAGA 500BD

Motocykl Praga 500, s lidovým označením "Beďar" byl na svou dobu nadčasovým motocyklem. Vyznačoval se spolehlivostí, krásným designem, ale také kvalitou...

Motocykl Praga 500, s lidovým označením "Beďar" byl na svou dobu nadčasovým motocyklem. Vyznačoval se spolehlivostí, krásným designem, ale také kvalitou dílenského zpracování. I v dnešní době je na tomto motocyklu velice příjemné svezení. Také prodejní výsledky (cca 2500 vyrobených motocyklů) svědčí na tehdejší dobu o slušném úspěchu tohoto modelu. Motocykl Praga 500 je možné často vidět s elegantní lodičkou, byl úspěšně využíván ve službě československé policie a armády.

Technické údaje /převzato/: Čtyřtaktní jednoválcový motor o objemu 499 cm³ (ø 63x80) o výkonu 16HP při 4 400 ot. za min. s kompresním poměrem 4,7:1. Třístupňová převodovka s ručním řazením tvoří s motorem jeden blok, v jehož dutinách je umístěna olejová nádrž. Rám je dvojitý, uzavřený, kolébkového tvaru příčně i podélně vyztužený. Palivová nádrž měla objem 10 litrů benzínu. Motocykl vážil 170 kg a dosahoval nejvyšší rychlosti 110 km/h při průměrné spotřebě 5 l/100 km.

Fotogalerie po renovaci: