Hlavní charakteristikou tohoto motocyklu je nádherný
design s anglickými prvky. Není pochyb o tom, že motocykly PRAGA uchvacují
své příznivce právě tímto parametrem. Praga 350 je druhým a zároveň
posledním typem motocyklu vyráběným pod touto značkou. Továrna PRAGA bohužel
s tímto modelem přišla v době hospodářské krize, navíc v období, kdy se na
trhu začaly objevovat levnější a jednodušší stroje nižších kubatur JAWA a
ČZ. Technické zpracování, robustní konstrukce, vynikající 4-taktní motory, ale
také originální pohon zadního kola pomocí kardanu (z československých
motocyklů tento systém využíval také motocykl Jawa Rumpál) však nedokázaly
vzdorovat novým trendům 30.let. Nakonec bylo vyrobeno jen asi 400ks těchto
motocyklů. Firma Praga zanedlouho opustila výrobu motocyklů a dále se
věnovala výhradně výrobě osobních a nákladních automobilů. Přesto se
nesmazatelně zapsala do historie československé motocyklové produkce.
Technické údaje /převzato/: Čtyřtaktní jednoválcový motor o
objemu 346 cm³ (ø 70x90) o výkonu 12 HP při 4500 ot. za min. při
kompresním poměru 5,3:1. Třístupňová převodovka s ručním řazením tvoří s
motorem jeden blok. Rám je dvojitý, uzavřený, kolébkového tvaru. Pohon zadního
kola je proveden kardanem s ozubenými koly Gleason. Palivová nádrž měla
objem 10l. Motocykl vážil 160 kg a dosahoval nejvyšší rychlosti 100 km/h
při průměrné spotřebě 3,5 l/100 km.
Fotogalerie po renovaci: