Zdroj: http://www.ciz.cz/index.php?a=13  •  Vydáno: 2.11.2010 17:24  •  Autor: Vít Kuchař

MGA

Vůz MGA je nádherné dvoumístné sportovní kupé osazené řadovým čtyřválcem o objemu 1,5 nebo 1,6. Na první pohled...

Vůz MGA je nádherné dvoumístné sportovní kupé osazené řadovým čtyřválcem o objemu 1,5 nebo 1,6. Na první pohled je patrný anglický rukopis, a musíme uznat, že vůz má velice kultivovaný projev. Nepatřil mezi nejrychlejší vozy té doby, ale díky stavu cest v té době to ani nebylo potřeba. Linie klasických tvarů, dlouhá štíhlá přední část, citlivě řešená sportovní záď,  uchvacuje fandy automobilového sportu dodnes. Zvláštností je, že plátěná střecha se skládá dovnitř vozu, tudíž není na první pohled vůbec patrná, a neruší tak linie vozu. Automobil MGA má sportovní velice příjemné a hlavně krátké řazení a také zvuk dokládá příslušnost ke sportovním vozům. Koncepce motoru je  na první pohled velice podobná, jakou známe například ze Škody Felicie, podobnost je dána také dvěmi karburátory s filtry, ale je nutné uznat, že jízda s tímto vozem je daleko komfortnější. Náš vůz byl vyroben v roce 1958, tudíž disponuje motorem o objemu 1,5 a pochází z Kanady. Má  levostranné  řízení, tachometr ukazuje v mílích za hodinu, a teplota je udávána ve Fahrenheitech. Automobil byl v roce 2003 citlivě zrenovován s maximálním využitím zachovalých částí(čalounění, chromové prvky, střecha, maska atd.).

Technické údaje /převzato/: Karoserie dvoumístná, dvoudveřová, roadster. Čtyřdobý, zážehový, kapalinou chlazený řadový čtyřválec o objemu 1498 cm³ nebo 1587 cm³, (ø 73,7x88.9), o výkonu 68 koní respektive 80/86 koní při 5500 otáčkách za minutu, dvojitá karburace SU, převodovka je čtyřstupňová se zpětným chodem a je umístěna v bloku motoru.  Vůz dosahoval maximální rychlosti 153 km/h respektive 161/167km/h. Vůz byl vyráběn v Abingdonu v Anglii, celkově bylo vyrobeno 101.081ks těchto vozů. První vozy disponovaly bubnovými brzdami, později byly do vozů s motorem o obsahu 1,6 montovány přední kotoučové brzdy. Zavěšení předních kol  je lichoběžníkové na vinutých pružinách, zadní kola pak tuhou nápravou s listovými péry. Kola byly plechové nebo s drátěným výpletem.

Fotografie před renovací:


Fotografie po renovaci: