Vůz MGA je nádherné dvoumístné sportovní kupé osazené řadovým
čtyřválcem o objemu 1,5 nebo 1,6. Na první pohled je patrný anglický rukopis, a
musíme uznat, že vůz má velice kultivovaný projev. Nepatřil mezi nejrychlejší
vozy té doby, ale díky stavu cest v té době to ani nebylo potřeba. Linie
klasických tvarů, dlouhá štíhlá přední část, citlivě řešená sportovní záď, uchvacuje fandy automobilového sportu
dodnes. Zvláštností je, že plátěná střecha se skládá dovnitř vozu, tudíž není
na první pohled vůbec patrná, a neruší tak linie vozu. Automobil MGA má
sportovní velice příjemné a hlavně krátké řazení a také zvuk dokládá
příslušnost ke sportovním vozům. Koncepce motoru je na první pohled velice podobná, jakou známe například ze
Škody Felicie, podobnost je dána také dvěmi karburátory s filtry, ale je
nutné uznat, že jízda s tímto vozem je daleko komfortnější. Náš vůz byl
vyroben v roce 1958, tudíž disponuje motorem o objemu 1,5 a pochází
z Kanady. Má levostranné řízení, tachometr ukazuje v mílích
za hodinu, a teplota je udávána ve Fahrenheitech. Automobil byl v roce 2003 citlivě zrenovován
s maximálním využitím zachovalých částí(čalounění, chromové prvky,
střecha, maska atd.).
Technické
údaje /převzato/: Karoserie dvoumístná,
dvoudveřová, roadster. Čtyřdobý, zážehový, kapalinou chlazený řadový čtyřválec
o objemu 1498 cm³ nebo 1587 cm³, (ø 73,7x88.9), o výkonu 68 koní
respektive 80/86 koní při 5500 otáčkách za minutu, dvojitá karburace SU,
převodovka je čtyřstupňová se zpětným chodem a je umístěna v bloku motoru. Vůz dosahoval maximální rychlosti 153
km/h respektive 161/167km/h. Vůz byl vyráběn v Abingdonu v Anglii, celkově
bylo vyrobeno 101.081ks těchto vozů. První vozy disponovaly bubnovými brzdami,
později byly do vozů s motorem o obsahu 1,6 montovány přední kotoučové
brzdy. Zavěšení předních kol je
lichoběžníkové na vinutých pružinách, zadní kola pak tuhou nápravou s listovými
péry. Kola byly plechové nebo s drátěným výpletem.
Fotografie před renovací: